شهردار تهران با بیان اینکه خطوط تندرو اتوبوسرانی تا پایان سال به ده خط افزایش می‌یابد گفت: زمانی سالانه تنها 5/2 کیلومتر مترو در تهران احداث می شد اما امروز به نقطه ای رسیدیم که در سال بیش از 15 کیلومتر مترو به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف در مراسم ورود واگن های جدید مترو با بیان این که آلودگی هوا امروز اصلی ترین معضل تهران است ، گفت : مجموعه نظرات کارشناسی و تجربه دنیا نشان می دهد راه حل اصلی این چالش بزرگ تنها توسعه حمل و نقل عمومی است ، لذا شهرداری تهران توسعه حمل و نقل عمومی را در اولویت اصلی کارهای خود قرار داده؛ چنانچه نزدیک به 62 درصد بودجه شهرداری متمرکز به موضوع حمل و نقل شده است .

وی خاطر نشان کرد: من همیشه به مردم گفته ام که مشکلات و یا کم و زیاد بودن پول و یا بودجه به عهده من است و مردم نباید دغدغه چنین موضوعاتی را داشته باشند و با اینکه مدیریت شهری سختی ها و فشار زیادی را امروز تحمل می کند اما توانسته ایم با همت تمام رحمت کشان ، هرآنچه را وعده داده بودیم محقق کنیم.

قالیباف افزود: همچنین در توسعه خطوط اتوبوس های تند رو ( بی آر تی) توانستیم اقدامات بسیار گسترده ای را انجام دهیم و همچنین تلاش داریم تا پایان سال مجموعه این خطوط را به 10 خط برسانیم .

وی با بیان این که خطوط اتوبوس های تندرو امروز سهم قابل توجهی از سفرهای شهری را در تهران بر عهده دارد ، گفت : ما خوشحالیم می بینیم به طور مثال یک کارگر برای انجام کارش وقتی مجبور است از جنوب شهر به شمال ، شرق و یا غرب برود می تواند با استفاده ازحمل و نقل عمومی ، با کمترین هزینه و کوتاهترین زمان به مقصد برسد و ما در شهرداری تمام تلاش خود را کردیم که بیشترین امکانات را در اختیار بیشترین مردم قرار دهیم .

قالیباف با بیان اینکه ضمن توسعه کمی و تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی ، در تلاشیم تا بهره وری ناوگان را بالا ببریم گفت : هوشمندی سازی سیستم حمل و نقل یکی از اقداماتی است که در این راستا در دستور کار قرار گرفته ، چنانچه به طور مثال سعی داریم شرایطی را فراهم کنیم تا هرگاه فردی به ایستگاهی رسید بداند که 5 دقیقه ، 10 دقیقه ، 30 دقیقه و یا چقدر باید منتظر رسیدن اتوبوس باشد .

وی تصریح کرد: این حق مردم است که بدانند زمان رسیدن اتوبوس دقیقا چقدر است تا بتوانند تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند، همچنین برنامه و هدف ما این است که شرایطی را فراهم کنیم تا هر شهروند حداکثر با طی کردن 300 تا 330 متر به هر سمت بتواند به یکی از ایستگاه های شبکه حمل نقل عمومی برسد و بدانند که با چه مدل حمل و نقلی در چه مدت زمان و با چه قیمتی می تواند به مقصد برسد.

وی در خصوص ساخت متروهای اقماری توسط شرکت مترو گفت : زمانی ساخت متروهای حومه را از شرکت مترو گرفتند اما بعد به این جمع بندی رسیدند که تصمیمشان درست نبوده و از شهرداری درخواست همکاری کردند و ما هم این موضوع را پذیرفتیم چون از ابتدا هم معتقد بودیم این کار، کار کارشناسی و تخصصی است و باید توسط متخصصان انجام شود ، ما عادت نداریم در حوزه مدیریت چالش و اختلاف درست کنیم ، از این رو علاوه بر این که ساخت خطوط حومه ای را پذیرفتیم، حتی علی رغم مسئولیتمان پرداخت بخشی از اعتبارات را نیز تقبل کردیم.

قالیباف افزود : امروز قریب به سه میلیون نفر از مردم روزانه به شهر تهران وارد و خارج می شوند و در واقع محل سکونتشان اطراف تهران است اما معیشتشان در پایتخت صورت می گیرد ، ما آنها را به نوعی شهروندان خود می دانیم و در تلاشیم تا رفاه و آسایش آنها را با توسعه متروهای اقماری محقق کنیم .

شهردار تهران تصریح کرد: خط متروی فرودگاه امام (ره) و پرند در حال احداث است. همچنین خط 3 متروی تهران از چهار راه ولی عصر(عج) به سمت بزرگراه آزادگان در دست احداث قرار دارد که امیدواریم در بهار امسال این بخش از خط 3 به بهره برداری برسد و همچنین دستگاه حفار اتوماتیک خط 3 که اکنون به سمت شمال در حال حرکت است در مرحله بعد به سمت اسلامشهر ادامه مسیر دهد.

قالیباف با بیان اینکه ما هرچه در بعد مادی و معنوی داریم به برکت امام(ره) و شهداست گفت : سال 91 سال سختی در حوزه کار بود و ما در اوج تحریم ها تلا ش کردیم که کارها متوقف نشود و با جدیت و سرعت پروژه ها را ادامه دادیم .

قالیباف ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت : مردم نجیب ، شریف و انقلابی ما با حضور در میدان و راهپیمایی 22 بهمن تمام کینه توزان نظام اسلامی را غمگین کردند و بار دیگر با آرمان های امام(ره) و رهبری تجدید میثاق کردند .

وی افزود: این حضور با شکوه برای من ، امثال من و همه مدیران تذکری است که باید قدرشناس مردم باشیم و به جا آوردن شکر این نعمت جز خدمت به مردم چیز دیگری نیست، ما باید از اختلاف ها و تنش ها فاصله گرفته و به جای حرف و شعار کار و زحمت را پیشه خود کنیم که همان فرهنگ دفاع مقدس است.

رپورتاژ
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
روغن خراطین
تفاوت دینگ با اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب آنلاین
انجام پایان نامه
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
نمایندگی برندها در ایران
آپسان موتورز پارس
روش انتخاب اسباب بازی مناسب کودکان
سامانه جامع مشاغل شهرری
لیست قیمت کالاهای دیجیتال
فال حافظ
توضیحی درباره صنعت پرورش شتر مرغ
دستگاه تصفیه آب خانگی
تور لحظه آخری پر طرف دار کشورهای تایلند مالزی دبی و کیش
مبل تالار یا صندلی مبل تالار پذیرایی
خرید بلیط چارتر هواپیما
چگونه یک آتلیه عروس​ ​و آتلیه عکاسی​​ ​خوب را انتخاب کنیم ؟
طراحی سایت اصفهان |طراحی سایت حرفه ای | سئو تضمینی سایت

لینک های مفید
آموزش مجازی | بیوگرافی ۹۸ | صندلی هتلی | تابلو سنکرون و پارالل دیزل ژنراتور | کاغذ دیواری | کاغذ دیواری |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ


.: :.