تاريخ : | | نویسنده : 24windowshosting

آخرین غذای مناسب قبل از خواب برای روزه داران خوردن میوه است که ضمن كمك به هضم غذا، تركیبات غذایی را که در طی روز از دست رفته به بدن برمی‌گرداند.

به گزارش برنا، حسن مكرمی مدیر موادغذایی ،آرایشی وبهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران با بیان این مطلب افزود:روزه آثار تعادلی برجسم وجان برای روزه داران دارد.

وی ادامه داد: برای استفاده مناسب از این ماه باید شرایطی ایجاد كنیم كه ضمن استراحت به سیستم گوارش نیاز های غذایی بدن در حین روزه داری، تامین شود.

مدیر موادغذایی ،آرایشی وبهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران با بیان اینكه مواد غذایی باعث حفظ نظم وتامین انرژی در بدن می‌شود، بیان داشت: استفاده از تركیبات غذایی مناسب در افطار وسحر تاثیر مناسبی در تامین انرژی بدن واستراحت به دستگاه گوارش را در بر دارد.

وی تاكید كرد: استفاده از مایعات ولرم مثل شیر، چای كمرنگ وخرما مهترین نكته است كه به روزه داران در سلامت دستگاه گوارش در ابتدای وعده افطار كمك می‌كند.

مكرمی ادامه داد: روزه دران باید سعی كنند كه درزمان افطار از خوردن غذای حجیم اجتناب کنند و استفاده از مواد قندی مثل شیرنی زولبیا و قند‌های مصنوعی پرهیز شود.

وی یادآورشد: برای تامین انرژی مناسب در ماه رمضان وعده شام وسحر نیز باید مد نظر باشد ودر وعده شام نیز تنوع غذایی باید رعایت شود.

مدیر موادغذایی آرایشی وبهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران تاكید كرد: استفاده از نان، غلات، شیر،لبنیات، میوه وسبزی وگوشت نیز جزء برنامه غذایی خانوارها قرار گیرد.

وی ادامه داد: میزان مصرف مواد غذایی باید به گونه‌ای باشد كه قبل از خواب تخلیه از معده صورت گیرد واحساس سبكی به فرد روی دهد.

مکرمی ضمن توصیه به كاهش مصرف نوشیدنی‌ها خیلی سرد به روزه داران یاد آورد شد: كسانی كه مجبور هستند در ماه رمضان در آفتاب كار كنند ونمك بدن آنها در اثر تعریق از بین می‌رود ما بین افطار وسحر باید طوری برنامه ریزی كنند تا آب مورد نیاز بدن خود را از طریق نوشیدن آب به مقدار كافی تامین كنند.

مدیر موادغذایی آرایشی وبهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران با تاكید بر تغذیه در سحر بیان داشت: استفاده از مواد قندی در سحر توصیه نمی‌شود زیرا كه مواد قندی به علت جذب سریع سبب احساس گرسنگی در فرد می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین غذایی كه برای مقاومت بالای بدن در طی روزهای ماه رمضان در سحر توصیه می‌شود استفاده از مواد غذایی با فیبر بالا مثل نان است.

مكرمی با اشاره به اشتباه عامه مردم در مورد استفاده از غذای چرب در سحر اظهار داشت: در وعده سحر نباید غذای چرب وسنگین مورد استفاده قرار گیرد.

وی یكی از دلایل بوی بد دهان در ماه رمضان را سوختن چربی در بدن عنوان كرد و بیان داشت: به علت سوختن چربی در بدن بوی بد در دهان نباید در فرد نگرانی ایجاد كند.

مدیر موادغذایی آرایشی وبهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران در ادامه خاطر نشان كرد: زمانی آثار مثبت روزه گرفتن در فرد مثبت است كه اضافه وزن در فرد روزه گیر ایجاد نشود.

وی با تاكید بر عدم مصرف ادویه‌جات ونوشابه‌ها بیان داشت: مصرف میوه وسبزی‌ها جزء تاكیدات بهداشتی است وبرای جلوگیری از یبوست نیز مصرف آب وآلو توصیه می‌شود.


رپورتاژ
چاپ کتاب در یک ماه با هزینه زیر یک میلیون تومان
پاسخ به 7 سوال رایج در مورد عصب کشی دندان
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
روغن خراطین
تفاوت دینگ با اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب آنلاین
انجام پایان نامه
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
نمایندگی برندها در ایران
آپسان موتورز پارس
روش انتخاب اسباب بازی مناسب کودکان
سامانه جامع مشاغل شهرری
لیست قیمت کالاهای دیجیتال
فال حافظ
توضیحی درباره صنعت پرورش شتر مرغ
دستگاه تصفیه آب خانگی
تور لحظه آخری پر طرف دار کشورهای تایلند مالزی دبی و کیش
مبل تالار یا صندلی مبل تالار پذیرایی
خرید بلیط چارتر هواپیما

لینک های مفید
آموزش مجازی | بیوگرافی ۹۸ | صندلی هتلی | تابلو سنکرون و پارالل دیزل ژنراتور | کاغذ دیواری | کاغذ دیواری |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ


.: :.